NAT - Hoffmann: néhány héten belül a kormány elé kerülhet a Nemzeti alaptantervről szóló javaslat
- Részletek
- Hazai vonatkozású hírek - 2012/1. negyedév
- 2012. március 30. péntek, 16:11
MTI 2012. március 30., péntek 15:31
Néhány héten belül a kormány elé kerülhet az új Nemzeti alaptantervről (NAT) szóló javaslat - mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár pénteken Budapesten.
A NAT-ról csütörtökön és pénteken tárgyalt a Közoktatáspolitikai Tanács, illetve a pénteken újjáalakult Országos Köznevelési Tanács - közölte a az államtitkár a sajtótájékoztatón.
Hoffmann Rózsa az MTI kérdésére azt mondta, kollektív szakmai ajánlást nem fogalmaztak meg, de az elhangzott vélemények többsége megegyezik a társadalmi vitában elhangzottakkal. Ezek sokszor ellentmondást mutatnak, egyrészt sokallják a tananyagot, másrészt nagyon könnyűnek találják azt - összegezte. A közoktatás szereplői ugyanazt a sokszínűséget leképezik, mint a közélet, van egy-két olyan szereplő, aki generálisan elutasítja az új NAT-ot, "ők elenyésző kisebbségben vannak mindkét testületben, mint ahogy az oktatásügyben is" - mondta.
A NAT-tal kapcsolatos munka folytatódik, most a társadalmi egyeztetések első szakasza zárult le - jelezte Hoffmann Rózsa, kiemelve: a vonatkozó kormányrendelet-javaslat néhány héten belül kerülhet a kormány elé.
Az MTI információja szerint ennek várható időpontja valószínűleg húsvét után lesz.
Az államtitkár kérdésre válaszolva szólt arról, hogy a szakiskolák követelményeit a különböző kerettantervek határozzák meg, ezeket a nemzetgazdasági miniszter és a nemzeti erőforrás miniszter közösen adja majd ki. A szakiskolák nagyon sokfélék, a NAT követelményeinek figyelembe vételével határozzák majd meg az elsajátítandó ismereteket.
Hoffmann Rózsa kitért arra is, hogy az újjáalakult Országos Köznevelési Tanács élére Szebedy Tast választották. Az új elnök, a budapesti Városmajori Gimnázium igazgatója úgy fogalmazott: a NAT az ország közoktatásában nagyon fontos és a tartalmi szabályozást meghatározó dokumentum. Soha nem egy kész és változtathatatlan mű, amelynek tükröznie kell egy ország szükségleteit, az ifjúság nevelésére vonatkozó tartalmait.