rss      tw      fb
Keres

Átlagon felüli a magyar Európai Fogyasztói Központ teljesítménye

MTI 2010. június 22., kedd 16:54

Az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága a megszerezhető legmagasabb minősítéssel értékelte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország 2009-es működését, az összes értékelési kategóriában 10 pontot elnyert központ tavaly több mint 1.500 panaszosnak nyújtott szakmai segítséget határon átnyúló fogyasztói jogvitájában.

Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK Magyarország) igazgatója közleményében ismerteti: tavaly a központhoz beérkezett több mint 1.500 fogyasztói megkeresés elsősorban az Egyesült Királyságban, Németországban, illetve a Szlovákiában telephellyel rendelkező kereskedőket érintette.

A fogyasztói jogviták túlnyomó része főként az utazással - beleértve a légiutas jogokat - illetve az elektronikus kereskedelemmel volt kapcsolatos. Az EFK Magyarország 2009-ben meghatározó szerepet töltött be a SkyEurope légitársasággal kapcsolatos magyar panaszok rendezésében és a közvélemény tájékoztatásában - húzta alá az igazgató.

Fontos szempont volt az Európai Bizottság értékelési rendszerében a központnak a békéltető testületekkel való együttműködése és a békéltető testületi rendszer fejlesztése. A 2009-es év során több fogyasztói panaszt utalt az EFK Magyarország a magyar békéltető testületek hatáskörébe, és volt rá precedens, hogy az EFK Magyarország által képviselt fogyasztóknak több mint 800 eurós kártalanítást ítéltek meg - tette hozzá Morvay György.

Az EFK Magyarország az Európai Bizottsággal, a luxemburgi Egészség- és Fogyasztóügyi Ügynökséggel, valamint az Európai Fogyasztói Központok Hálózatával is szorosan együttműködött és aktívan részt vett a hálózat közös projektjeiben.

A www.efk.hu, a központ weboldala 2009-ben elnyerte a Magyar Tartalomipari Szövetség díját. Az angolul és magyarul elérhető honlapon található tájékoztatás teljes körű, átfogó és naprakész olvasható a közleményben.