Kis magyar abszurd




Most nem politika következik.


Amerikás barátom mondta, hogy szívesen jön haza, de aztán, pár hónap után már jó visszarepülni az Államokba, mert ott minden működik.


Nos, nálunk is, csak kicsit másként.


Tévétársaságot váltottam. Az új szolgáltató a hazai élvonal csúcstechnológiát képviselő, országos nagyvállalatainak egyike. Ígéretes telefonajánlat, gyors beszerelés, aztán még gyorsabb kérdőív a megelégedettségem fokáról. Mindez rendkívül udvariasan, kulturáltan.


Televízióm remekül működött, új csatornákkal, jó képminőséggel.


Egy kicsit elkedvetlenített, hogy a csúcstechnológiához itt két távirányító tartozik. Az egyikkel csak ki és be kell és lehet kapcsolni a készüléket, minden mást a másik szabályoz.


A végén még összekeverem így 70 évesen, technikai antitalentumként.


Néhány jó műsor, és megvigasztalódtam.


Aztán tegnap este „lefagyott” a kép.


Ma reggel nekiveselkedtem. Három órán keresztül beszélgettem géphangokkal, pécsi lakosként kizárólag budapesti cégközpontokkal. A helyi kirendeltségeknek nincsen telefonos elérhetőségük.


Végül eljutottam a műszaki tanácsadókhoz, akik telefonon elmondták, hogy mit kell próbálnom állítani a nálam lévő egységeiken.


Nem volt könnyű dolguk megértetni velem, laikussal a feladatokat, ráadásul szaknyelven mondták utasításaikat. Jóindulatúan elnézték tudatlanságomat.


Kiderült, hogy egy egység hibás, amit garanciálisan ki kell javíttatnom.


Na, nem náluk, mert ezt más gyártotta, annál a cégnél.


De nekem Önök adták el, Önöknek fizettem érte, Önökkel szerződtem a szolgáltatásra, és idős is vagyok, fájós lábú – próbálkoztam kétségbeesetten.


A válasz udvarias nem volt. Ez a rendszer így működik, tájékoztattak.


A javító céget nem ismertem. Segítségül megadták a telefonját.


Felhívtam a szintén budapesti számot. Angol nyelvű gépi választ kaptam, hagyjak üzenetet.


Óra múltán ugyanez zajlott le. Az interneten is csak ez az egy szám volt.


Elmúlt a délelőtt. Megkértem a család fiatal tagját, menjen be személyesen a pécsi irodába.


Bement. Azt mondták, hogy telefonon be kell jelenteni a panaszt.


Családtagom szerényen megjegyezte, hogy ismerjük a nevét annak, aki szerelt nálunk, ha tudhatnánk a telefonját.


A válasz: nem kiadható, telefonon jelentsük be, és várjunk, amíg kijön a szerelő.


Beesteledett, a tévé nem működik, email levelemre nem jött válasz.


Mit tehetek? Várok Godotra !


Itthon vagyok. Csúcscéggel szerződtem, csúcs-szolgáltatásra.


Magyarország jobban teljesít.