Az ügyészséghez fordult a Fidesz a Szegedi Közlekedési Társaság gazdálkodása miatt
- Részletek
- Hazai vonatkozású hírek - 2010/2. negyedév
- 2010. április 09. péntek, 10:37
- Hírek
Az ügyészséghez fordult a helyi Fidesz a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) gazdálkodása miatt azt kérve a nyomozóhatóságtól: vizsgálja meg, hogy történt-e hanyag vagy hűtlen kezelés az önkormányzati tulajdonú cégnél – közölte Kohári Nándor, a párt önkormányzati képviselője pénteken az MTI-vel.
A politikus elmondta, azért tettek feljelentést, mert az elmúlt időszakban számos, a helyi közlekedési társasággal kapcsolatos kétes ügy került napvilágra.
Kohári Nándor egyik példaként két trolibusz 2008 szeptemberi eladását említette. Az SZKT a járműveket egy cseh cégnek értékesítette, amely azokat rövidesen továbbadta a bulgáriai Haszkovó városának. Annak ellenére, hogy a szegedi cég a trolikért talán annyi pénzt sem kapott, mintha roncsként adta volna el azokat, tavaly mégis négy szerelőt küldött a járművek szervizelésére Bulgáriába, azt azonban nem tudni, ezért kapott-e pénzt a vállalat - mondta.
A Fidesz azt is kéri az ügyészségtől, vizsgálják meg az SZKT által az utóbbi években kötött tanácsadói és oktatási szerződéseket. A cég például évi 1,5 millió forintot fizet a korábbi gazdasági igazgató 68 esztendős villanyszerelő végzettségű férjének. Kérdés, ő milyen tanácsokkal tud szolgálni az SZKT-nak – fogalmazott a politikus.
Hozzátette: a közlekedési cég 2008-ban 22 millió forintért vett igénybe oktatási, képzési szolgáltatásokat; ezek egy részéről a Szofisztika Kft. állított ki számlákat. Az oktatásszervező cég tulajdonosa a korábbi gazdasági igazgató lánya volt, ma pedig egy off-shore cég birtokolja – tudatta az önkormányzati képviselő.
Kohári Nándor aggályosnak nevezte azt is, hogy az SZKT hat éven át trolibuszt bérelt a céget irányító Dózsa Gábor korábbi vállalkozásától. A jármű bérletéről még 2002-ben – Dózsa Gábor kinevezése előtt - állapodtak meg. Az ügyvezető 2003-ban – ekkortól irányítja az SZKT - megvált a vállalkozástól, a jármű bérlete azonban tovább, egészen 2008-ig folytatódott. Ezidő alatt az SZKT lényegesen többet – volt olyan esztendő, amikor 11,4 millió forintot - fizetette ki bérleti díjként, mint a trolibusz piaci ára - közölte.
A képviselő szerint azt is meg kell vizsgálni, hogy a hat esztendő alatt ki fedezte a jármű felújítását és karbantartását.