rss      tw      fb
Keres

Közlekedési csecsebecse




Nem tudom, hogy melyik gyermeklelkű BKK-vezérnek tetszett meg külföldön jártában a nálunk FUTÁR névre keresztelt utastájékoztató, de teljesen elbűvölhette. Micsoda jó kis játékszer, gondolhatta magában, és – mivel a papa kedvence – megtehette, hogy rákölt majdnem 7 milliárd forintot. Nagy a papa zsebe, ott lapul benne az ország egész költségvetése, vagyis az összes adónk, ezért aztán az a 7 milliárd meg se kottyan neki. Persze az is lehet, hogy csak a felébe került, a többi ment – mondjuk – a Pártpénztári Központba.


Lassan beleszokunk, hogy mindenért dupla annyit számláznak ki nekünk, adófizetőknek, mint amennyibe ténylegesen kerül, és örülünk neki, ha legalább valami értelme van annak, amivel a saját pénzünkből megajándékoznak bennünket.


A FUTÁR még ezt az örömet sem adja meg nekünk, mert az ég világon semmi értelme. Kevesebbet tud, mint a megállókba kitett A4-es lapok, amelyeken rajta van egy-egy járat hétköznapi és ünnepnapi teljes menetrendje. A FUTÁR-ról csak azt tudjuk meg, mikor jön a következő busz vagy villamos. De hát ezt az A4-es menetrenden is meg tudjuk nézni. Igaz, hogy a papírlap a tényleges várakozási időről nem tudósít, míg a FUTÁR igen. Azonban attól még nem fog hamarabb jönni a busz, hogy a megállóban álldigálva megtudjuk, hány percet késik a menetrendhez képest.


Ezért az információért kár volt 7 milliárd forintot kidobni a pénzünkből. Persze lehet, hogy valakinek nagyon megérte. Csak azt nem fogjuk soha megtudni, mennyiből lehetett volna tényleg megcsinálni, és hova ment a különbözet. És hogy ki volt az, akinek megérte?


Legfeljebb sejtjük.