rss      tw      fb
Keres

Felértékelődött a hitelesség a válság nyomán

MTI 2010. szeptember 29., szerda 16:03

A válság miatt felértékelődött a hiteles vállalati működés, mint versenytényező szerepe. A magyar cégek honi reputációja az idén jelentősen javult, hitelesebbek külföldi hátterű versenytársaiknál - közölte a B&P Braun & Partners idei felmérésének eredményeit ismertetve.

A marketing stratégiai tanácsadó cég közleményében ismerteti: a gazdasági válság, valamint a különböző vállalati botrányok hatására még inkább megrendült az érintettek bizalma a vállalatok iránt, ezért világszerte egyre inkább előtérbe kerül a hiteles vállalati működés jelentősége. Egy vállalatot akkor tartanak hitelesnek érintettjei, ha megtartja ígéreteit, átlátható módon működik, valamint, ha a vállalat vezetése hitelesen képviseli a vállalat stratégiáját és alapelveit.

A B&P Braun & Partners Magyarország az idén második alkalommal végezte el a Reputation Rating felmérést, az elemzett öt dimenzió a leadership, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség volt.

Az érintetti értékvilág a felmérés szerint jelentősen változott az előző évhez képest. A hitelesség eddig is kiemelt szerepe tovább nőtt, így a reputáció közel harmadát (28 százalék) ez a tényező határozza meg. A második legfontosabb dimenzió (22 százalék) a leadership lett, amely idén nagyobb hangsúlyt kapott, mint a vállalati polgárság (20 százalék). Fontosabbá vált tehát, hogy az érintettek benyomása szerint a cég rendelkezik-e hosszú távú vízióval és jövőképpel, biztos pénzügyi háttérrel, valamint szektorában vezető szerepet tölt-e be. Az elismertség súlya 20, az érzelmi közelségé 10 százalék.

"Amellett, hogy 2010-ben tavalyhoz képest jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek is bizonyultak külföldi hátterű versenytársaikhoz képest. Tavaly még nem volt magyar cég az első három helyezett között, idén viszont kettő is felkerült a dobogóra – a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. valamint a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Ez a tendencia megegyezik a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén a hazai vállalatok erőteljesebb reputációját igazolják" – idézi a közlemény Iglódi Csabát, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetőjét.

A Reputation Rating hitelesség dimenziójában különösen jól szerepeltek a magyarországi cégek. A legjobb tíz között négy tradicionálisan magyar vállalat szerepel: a Richter és a Mol mellett az OTP Bank Nyrt. valamint a Pick Szeged Zrt. is helyet kapott.

A B&P Braun & Partners Magyarország Közép-Európa legnagyobb magyar tulajdonú marketing stratégiai tanácsadó cége, mely öt főbb területen nyújt kutatás alapú, folyamatvezérelt tanácsadást és implementációs szolgáltatásokat: branding, csr (corporate social responsibility), public affairs, reputáció- és tudásmenedzsment.